stOriEs

Wednesday, June 14, 2006

Could missing someone become a habit?

思念会不会是一种习惯?
几天前的晚上,我开车经过我以前念书的那所中学.学校的运动场外面挂满七彩的圣诞灯泡,礼堂里的灯火通明.我把车停在学校外面,静静地听着从礼堂里传来的悠扬的圣经.学校每逢圣诞节也有很多庆祝活动,这天应是圣诞崇拜吧?
那时我们是这样庆祝圣诞的:圣诞假期前的一天,是圣诞联欢会.这天不用上课,每班自行布置课室.黄昏时候,全体学生在礼堂集合,有歌舞和话剧表演,有圣诞老人派礼物.平安夜之前几天,是圣诞崇拜.因为是在晚上在回去学校,所以觉得很特别.平安夜和圣诞节,我们会到其中一个同学家里开派对.
年少时候,从来不用担心这个平安夜要一个人过.有了爱情之后,平安夜变得浪漫了,可是,也会担心今年的平安夜没有人陪.爱情是不归路,曾经有过,一旦失去了,总觉得不习惯.
一个女孩子在信里问我:"思念会不会是一种习惯?"我们都曾经以为,我爱他,我才会思念他.也许,女孩说得对,思念不过是一种习惯.我习惯了思念他,他走了,我还是没法不思念他.一天,我终于不再思念他,因为他离开太久了,我的习惯已经不再是习惯.
思念只是习惯,那么,就习惯一下不去思念任何人吧.

You could own a relationship and have someone by your side who loves you. After a while, you got used to the presence of this person, used to missing them… However, if one day she were to leave you, you will still continue to miss her…
But sometimes you should ponder, do I miss her because i really do or because I got so used to missing her that it became a habit… and that I just cant quit missing her.

If you can get used to missing someone, maybe as time goes by you can also cultivate a new habit of not missing someone.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home